Alla inlägg den 9 november 2016

Av swedenbitch - 9 november 2016 05:49

Idag kl. 20.06 är det 1 vecka sedan vårat underverk nr 2 kom <3 Våran lille Ludwig <3

Det har varit en lång men ändå snabb vecka :-) Kom hem i söndags från BB och har sakta återgått till vardagen fast man är kvar i bebisbubblan ändå ;-)

Jag åkte in lördagen den 29:e oktober pga högt blodtryck å huvudvärk :-/ De gjorde CTG och allt var bra me bebisen dock var mitt tryck alldeles för högt så de ville ha mig kvar.
Söndagen kom å de bestämdes att jag skulle stanna tills han var ute.

Måndagen kom å de blev provtagning, CTG och diskussion om hur vida jag skulle klara av att vänta. Jag blev sämre under måndagen med kraftigare huvudvärk men försökte hålla igång ändå.

Tisdagen kom den också å diskussionerna fortsatte men då med två överläkare också. De ville helst vänta till söndagen då jag skulle ha gått in i v 37+0. Det diskuterades vidare och de övervägde riskerna emot fördelarna.

Jag blev ännu sämre med huvudvärken, blodtrycket å samlade vatten mer å mer.
Då beslutades det att jag skulle bli igångsatt på onsdagen den 2 november.

Den dagen kom å de påbörjades med provtagning, Eda skulle sättas å infarter skulle också sättas.
Inväntade min man som var hemma med sonen å svärmor/farmor.

Dagen den gick å kvällen kom, inget hände. Sa till min man vid 5 - 6 på kvällen att jag inte orkade mer. Kände hur krafterna började ta slut i kroppen.

Kl 20.00 på kvällen kom första krystvärken å 20.06 tittade han ut <3 Så denna förlossning gick fort med. Han vägde 2895g och var 48cm lång <3 <3 <3
Det är en obeskrivlig känsla :-)
Det är en lycka som tyvärr inte alla får uppleva pga olika anledningar :-/

Men som rubriken lyder, 1 vecka gammal blir våran älskade Ludwig idag <3

Puss

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards