Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av swedenbitch - 27 oktober 2016 21:39

Idag var det då dags för veckans besök hos BM. Min barnmorska var hemma med vård av sjuks barn å hon var själv dålig. Hoppas hon är frisk till nästa vecka då det är dags igen :-)

Går 1 gång i veckan å kollar blodtrycket å urinen...
Men idag var det dags för en större kontroll. Blodtrycket låg på 140/95 vilket int förvånade mig direkt. Å dessutom hade ja protein i urinen, 2+ på den stickan :-/ Vilket innebär i mitt fall havandeskapsförgiftning :-(

Fick lyssna på bebisen å pulsen låg lite högre än vanligt men de va för att de va full fart i magen samtidigt haha
Mätte även magen å den måttet var 36 :-O Så en stor mage har jag just nu å de beror nog mycke på att ja samlar på mig väldigt mycket vatten just nu :-( Har dessutom gått upp lit för mycke i vikt pga av det också :-/ Men dessa kilon ska bort när han väl är ute :-D Då blir de promenader varje dag till dagis, så länge de int är snöstorm å -25 ute, för då blir de bilen...

Kommer även åka 1 gång i veckan upp till Hudik för CTG, blt kontroll, urinprov å så vanliga prover. Det är på måndag det är dags igen.

På fredag nästa vecka släpper sonen gipset :-D De kommer bli så underbart skönt att slippa det både för honom och för oss <3 Nya inneskor ska fixas åt honom å så nya skor till skenan.

Snart kommer även bästa farmor/svärmor upp <3 Mys några dagar å sen får vi hoppas att sonen känner för att titta ut ;-)

Lit teve innan sänga å förhoppningsvis en god natts sömn...

Puss

Presentation


Bloggar om livet, kärlek å annat som kommer upp i huvvet

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards